Jak wygrać przetarg reklamowy?

Posted on

Agencje reklamowe pozyskują klientów na różne sposoby. Jednym z nich jest udział w przetargach. Przetargi na usługi reklamowe najczęściej ogłaszają instytucje publiczne, ale także i podmioty prywatne nierzadko korzystają z tej formy wyłonienia wykonawcy. Konkurencja w branży reklamowej jest dość wysoka. Dlatego agencje zawsze muszą bardzo starannie przygotowywać swoje oferty przetargowe. Co zatem zrobić, aby wygrać przetarg?

Przetargi reklama – kiedyś, a dziś

Jeszcze kilka lat temu głównym czynnikiem, który decydował o wygranej w przetargu była cena. Innymi słowy, ta agencja reklamowa, która zaproponowała najniższą cenę, ta wygrywała. W dużej mierze związane było to z projektami realizowanymi z funduszy unijnych. Firmy, które takie projekty realizowały, ogłaszały przetargi, w których niestety głównym kryterium była właśnie cena. Dziś to się zmieniło. Koszt usługi stał się kwestią drugorzędną. Aktualnie liczy się przede wszystkim doświadczenie i kompetencje agencji reklamowej. Oznacza to, że oferta przetargowa musi być przygotowana niezwykle starannie.

Przetargi na usługi reklamowe

Obecnie podmioty zarówno publiczne, jak i prywatne ogłaszają przetargi reklama. Nie są to już jedynie przetargi na zakup mniejszej, czy większej ilości gadżetów reklamowy. Aktualnie przetargi dotyczą realizacji wręcz całych, dużych kampanii reklamowych. Dotyczyć to zarówno reklamy offline, jak i online. Dlatego też kluczowym kryterium wyboru wykonawcy stało się doświadczenie i kompetencje. Agencja chcąc wygrać przetarg, musi w swojej ofercie wykazać, że ma możliwości pozwalające na realizację danej usługi i że potrafi to zrobić.

Jak wygrać przetarg na usługi reklamowe?

Wszystko to sprawia, że wygranie dziś przetargi reklamowego nie jest wcale takie proste, jak mogłoby to się wydawać. Co zatem zrobić, aby zwiększyć swoje szanse? Po pierwsze, należy zawsze dokładnie zapoznać się z dokumentacją przetargową. Pamiętać bowiem trzeba, że oferta musi zawsze odpowiadać na potrzeby i oczekiwania zawarte w dokumentacji przetargowej. Nie oznacza to jednak, że nie można proponować dodatkowych rozwiązań. Oczywiście można i jest to miłe widziane. Pokazuje to zresztą wówczas, że agencja reklamowa ma kreatywne podejście do swojej pracy. Bardzo ważne jest także, aby agencja jasno pokazała, jakie ma doświadczenie w realizacji kampanii reklamowych. Najlepiej, aby dotyczyło to takich działań, jakie zlecane są w przetargu. Z pewnością zwiększy to szanse na zwycięstwo. Nie można oczywiście zapomnieć o tym, aby oferta spełniała wszystkie wymagania formalne.